New Years Eve in NYC

Hei! Nå har jeg vært en uke på skolen i 2017. Tenkte jeg kan fortelle litt om min nyttårsaften i New York.

Fredag 30.12.16

Kl.20 dro jeg og en svensk utvekslingselev til en kirke i Lenoir. Der skulle en buss med 16 personer dra til New York. Grunnen til at vi kunne dra var fordi sjåføren var en i AFS. Bussturen var 12 timer og ikke veldig behagelig, men definitivt verdt det.

Lørdag 31.12.16

Vi ankom NYC kl.09 om morningen, eller rettere sagt hotellet vårt i Secaucus, New Jersey. Vi fikk en time til å gjøre oss klare og spise frokost. Etter det dro vi inn til New York City med bussen. Viste seg også at det var to elever fra naboskolen vår i Lenoir som også dro. Siden de var på vår alder, bestemte vi oss for å henge med dem. Så når vi kom til NYC, ble vi sluppet løs og var ikke avhengige av en gruppe.

Første vi gjorde var å se Times Square veldig raskt før det ble sperret pga. nyttårsaften.

Times Square

Deretter dro vi til Central park. Der gikk vi bare litt rundt for å se. Planen etter det var å finne et sted som heter The Highline, men først lunsj. For det dro vi til et sted som heter Shake Shack. Der hadde de veldig gode burgere.

Central Park

Så var det The Highline da. Det var en gammel togbane de hadde gjort om til avlang gåpark over bakken. Var et kult konsept med mange fine utsiktsposter.

The Highline

Etter det dro vi til stedet der tvillingtårnene en gang sto. De hadde lagd det til et veldig fint landemerke.

Der en av tvillingtårnene sto.

Ved siden av landemerket var det et kjøpesenter som vi bestemte oss for å hvile litt på. Het Brookfield Place og var et bra sted å sette seg ned på. Utenfor var det en skøytebane som vi skøytet en time på. Det var veldig gøy, og noe jeg savnet.

Brookfield Place

Svensk utvekslingselev og meg på skøyter.

Planen vår var å se fyrverkeriet fra Brooklyn Bridge, derfor startet startet å gå mot broen. På veien gikk vi forbi en Fridays, der spiste vi middag. Vi ankom Brooklyn Bridge kl.22.

Brooklyn bridge om kvelden.

Etter 1 time med venting på broen var vi alle veldig kalde og trøtte. Derfor bestemte vi oss for å dra mot hotellet og se fyrverkeriet fra New Jersey med utsikt over  hele NYC. Vi tok subway og tog til Holboken, NJ. Fyrverkeriet var tålig skuffende siden det ikke var noe. Vi så litt røyk fra Times Square, men ellers ingenting. Jaja, nytt år i hvertfall. Deretter tok vi en taxi til hotellet. Gikk tilsammen 21 kilometer den dagen, så var veldig deilig å kjøre litt.

Måtte skaffe oss noen tacky 2017-briller. Dette er de to ungdommene vi møtte.

Søndag 01.01.17

Etter frokost på hotellet dro vi inn til byen igjen. Igjen dro vi til Times Square, denne gangen med litt mindre folk. Vi dro innom noen butikker. En av dem var M&M World. Der måtte vi selvfølgelig ta bilde i en photo booth:

Photo booth på M&M World.

Etter Times Square tok vi subway til China Town. Der gikk vi litt rundt før det var på tide med lunsj. Vi spiste lunsj på en liten pizza restaurant med overraskende god pizza.

China Town

Turen gikk deretter mot Magnolia Bakery som jeg hadde veldig lyst til å dra til. Var en veldig lang kø inn, men definitivt verdt det. Etter det tok vi en uber til One World Trade Center.

Glad for å ha kjøpt Magnolia cupcakes:p

Når vi ankom til One World Trade Center var det rett i masse køer selv om vi hadde forhåndsbestilt billettene. Først gikk vi gjennom en gang som fortalte historien om bygningen på veggene. Bygningen ble ferdig i 2015 og er i dag den høyeste bygningen i den vestlige hemisfæren. Deretter gikk turen opp i en av de raskeste heisene i verden, så merket den. Når vi kom til toppen (102.etasje) kunne vi se hele New York City i mørket. Var en kul opplevelse.

Utsikten fra toppen av bygningen.

Etter dette tok vi en uber til Central Park der vi møtte alle som skulle ta bussen tilbake til Lenoir. Så det var slutten på en veldig bra tur.

Mandag 02.01.17

Vi ankom Lenoir igjen kl.08 på morningen. Dro rett til skolen etter 12 timer på buss. Var veldig trøtt den dagen.. Men var selvfølgelig verdt det.

HÅPER ALLE HADDE EN BRA NYTTÅRSFEIRING!