Colorado

Hei! Fredag kveld kjørte vi bil til byen Raleigh for å ta fly derfra på lørdag morgen. Vi tilbrakte en langhelg i Colorado for å besøke noen venner av vertsfamilien.

LØRDAG

Vi ankom flyplassen i Denver, Colorado kl.10 om morningen. Der ble vi plukket opp av faren i familien vi besøkte. De bodde rundt 30 min unna. Da vi kom til huset deres fikk vi oss noen timer søvn før vi dro ut for å spise lunsj. Vi dro til et veldig koselig sted med mange food trucks. Deretter dro vi til et iskremsted for dessert.

Kokos og sjokolade:p

På kvelden dro de to døtrene i familen, vertssøteren min og jeg til Target. Var overraskende nok første gangen min der, så det var gøy. Ellers var lørdag ganske chill fordi vi ikke hadde sovet så mye på grunn av reisen over.

SØNDAG

Etter frokost på søndag dro vi til en skytebane, dette er noe jeg ser på som rimelig amerikansk. Var gøy å skyte på blink da. Etter det dro alle «barna» til en pumpkin patch i nærheten. Der plukket vi ut et gresskar som vi kjøpte og tok med tilbake til huset.

Det var en hel åker fylt med gresskar

De hadde også en corn maze der, men vi var for sene til å gå den.

Selv om vi ikke fikk gå labyrinten, så tok vi i hvert fall et bilde

MANDAG

Dagen startet med at vi dro til University of Colorado i byen Boulder. Der fikk vi en college tour med en 45-minutters presentasjon av universitetet før en omvisning. Vertsbroren min er en junior på high school, så han må starte å tenke på hvilke steder han er interessert i å studere videre på.

University of Colorado sin fotballstadion

Deretter dro vi inn til byen og spiste pizza på en veldig bra restaurant. Så gikk vi litt rundt i byen før vi returnerte til huset.

Pearl street, Boulder

Jeg jobbet med skole på kvelden i og med at vi mistet to dager med skole siden vi var bortreist.

TIRSDAG

Siste dagen var også vertsbroren min sin bursdag, han ble 17 år. For å feire dette startet vi dagen med en bursdagsfrokost. Etter dette dro vi til downtown Denver.

Meg og vertsfamilien i Denver

Det var gøy å dra til en litt større by i og med at jeg er en byjente. Denver har en befolkning tilsvarende størrelsen på Oslo sin. I byen splittet vi oss opp litt, så jeg var for det meste med vertssøster.

Union station i Denver

Etter noen timer dro vi tilbake til huset for å pakke og slappe av før reisen tilbake. Avsluttet oppholdet med en stor middag med alle sammen. Vi dro i 22-tiden, dette betydde at vi ikke var fremme i Lenoir før tidlig på onsdag morgen.

Alt i alt, en veldig fin tur. Følte vi fikk gjort mye på få dager. Var morsomt å oppleve en annen stat i USA, de 50 statene er tross alt ganske så forskjellige.